PowerPCB 1.09

Sascha

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Ich habe den Schaltplan der PowerPCB noch einmal überarbeitet, allerdings bin ich mir bei den IRF9540 MOSFET nicht sicher, da habe ich unterschiedliche Schaltpläne im Internet gefunden, das muss noch getestet werden.
Mir fehlen gerade Kabel um das auf dem Steckbrett nachzubauen, sind aber bestellt.
Aber vielleicht kann das ja mal jemand testen.

I have revised the circuit diagram of the PowerPCB again, but I am not sure about the IRF9540 MOSFET, I have found different circuit diagrams on the Internet, this still needs to be tested.
I don't have the cables to rebuild it on the breadboard, but they have been ordered.
But maybe someone can test it.


images.jpg
 

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Fürst Ruprecht

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Ich habe IRF5305 bestellt. Beim Durchlaßwiderstand gibt es aus meiner Sicht bessere Typen als den IRF9540N.
( Wenn bei Eve das Messer stecken bleibt, dann brennen die Transistoren durch. Transistorschaltung ohne aktive Stromregelung ist also nicht die optimale Lösung, wobei der 0,5 Ohm Shunt auch abgebrannt ist ).
 

Sascha

Administrator
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Der IRF5305 sieht auf jeden Fall auch interessant aus. Baugröße ist ja gleich, den könnte man also einbauen.
Mir geht es aber vorrangig um die Schaltung, ob diese jetzt auch so funktioniert, wie sie soll.
 

Bernard

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Ich habe IRF5305 bestellt. Beim Durchlaßwiderstand gibt es aus meiner Sicht bessere Typen als den IRF9540N.
( Wenn bei Eve das Messer stecken bleibt, dann brennen die Transistoren durch. Transistorschaltung ohne aktive Stromregelung ist also nicht die optimale Lösung, wobei der 0,5 Ohm Shunt auch abgebrannt ist ).
Certainly not a big difference between the 2 mosfet, In all case do not forget the heat sink and use a correct software setting to stop motor before over current to avoid burn it .
@Sascha : Into PCB you can also replace fuse by Polyfuse to reduce the size of the PCB, a version with only 3 motors is also possible ,but kill the 4WD and robomow compatibility :
 

Sascha

Administrator
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I have now replaced the fuse holders with Littelfuse resettable fuses and created space for the heat sink (link below).
The circuit itself has been changed according to the link in the first post.

Link Heatsink:
 

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ullisun58

Well-known member
Ich habe den Schaltplan der PowerPCB noch einmal überarbeitet, allerdings bin ich mir bei den IRF9540 MOSFET nicht sicher, da habe ich unterschiedliche Schaltpläne im Internet gefunden, das muss noch getestet werden.
Sorry for the stupid question, but why are two i2C Busses required? Do they go to different controllers?
 

Sascha

Administrator
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They are not necessary, they can also be placed on one I2C bus.
Just make sure that you change the I2C addresses of the INAS so that they all have different addresses.

16 Adressen sind möglich
 
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Sascha

Administrator
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Hier die Adressen:

ina226_5F00_address_5F00_issue.PNG
 

Bernard

Well-known member
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They are not necessary, they can also be placed on one I2C bus.
Just make sure that you change the I2C addresses of the INAS so that they all have different addresses.

16 Adressen sind möglich
YES and NO

NO on basic and simple solution : If you use the china INA226 PCB already build and connect it on powerPCB ,only 3 I2C adress are possible using the shunt on INA226 PCB, so 6 INA226 = 2 I2C line it was my choice .
Possibly YES if you make some change in the China INA226 PCB to have access to all the adress, but never tested.

YES if you build a new POWER PCB with only INA226 chip on it ,then you can go with your 16 adress , but need SMD soldering !!!!
 
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